Kars Belediyesinden Sorunlara Çözüm
Kars Belediyesi Vatandaşların sorunlarına daha kolay ve daha verimli çözümler bulabilmek için yeni bir sistem geliştirdi.
Bu sistem Kars Belediyesi Çağrı Merkezi, belediyecilik ile ilgili her türlü dilek, şikayet veya önerileri hızlı bir şekilde kayıt altına alıp çözüm sunabilmek için vatandaşlar ile belediye arasında iletişim kurmaya devam ediyor.
Çağrı Merkezinde her türlü bilgisayar teknolojisi kullanılarak vatandaşımızın yaşamını kolaylaştıracak şekilde sistem kurulmuştur. Sözlü veya yazılı talepleri bir iş emrine dönüştürülmesi ve bu sayede hizmet kalitesinin de hızını yükseltmektedir.
PEKİ ÇÖZÜM MASASINA NASIL ULAŞILABİLİR?
Vatandaş dilek, şikayet veya önerisini Çözüm Masasına 444 71 13 nolu çağrı merkezinden, 0537 713 10 66 nolu whatsapp ihbar hattından veya [email protected] mail adresinden ulaştırabiliyor.
KARS HALKI ÇÖZÜM MERKEZİNDEN HABERDAR MI?
Kars halkının yaşamını kolaylaştıracak bu sistem 26 Nisan 2019 tarihinde kuruldu. Kars Belediyesi Çözüm Merkezi kurulduğu tarihten bu güne kadar Karslı Vatandaşlardan 3 bin 164 dilek, şikayet veya önerisini aldı. 2 bin 493 çağrıya olumlu, 671 çeşitli nedenlerle olumsuz cevap veren Kars Belediyesi Çözüm Merkezini 2 bin 402 erkek, 762 kadın aradı.
Çözüm Merkezi ile ilgili yapılan röportaj da Kars Belediyesi Çözüm Merkezi Sorumlu Müdürü Metin Çaylar, “Çözüm Merkezinin asıl temeli Nisan ayının 2’sinde başladı ama Nisan ayının 26’sında tam anlamıyla işi rayına oturttuk ve başladık. Başlarken tam olarak alt yapımızı dizayn ettikten sonra SMS, WhatsApp ve Mail’lerimiz ve hat olarak 444 71 13 nolu çağrı merkezi hattımızdan biz bunları entegre ederek işleyişe başladık. Kars’ta ilk kez yapılan bir uygulama hatta Doğu Anadolu bölgesinde yapılan bu anlamda ilk çalışma, Doğu Anadolu’dan kastımız şehrin yapısını göz önüne alarak uygulanmaya koyulan bir çalışma. Özellikle Bu uygulamadaki amacımız belediye ile alakalı şehir ile alakalı sorunlarını yansıtmakta sorun yaşayan vatandaşlarımız, özellikle orta yaş ve üstü vatandaşların sorunlarını yansıtmakta güçlük çektiğini, bir takım sorunları yansıtmak için birim birim gezdiklerini biliyorduk. Özellikle Belediye ile alakalı işlerini yaptırmak için hep bir aracı aranıyordu. Artık bu sistem ile belediyede işi olan vatandaş ücretli işler haricinde oturduğu yerden bu işlemleri kolayca halledebiliyorlar.
Vatandaşın özel ve ücretli işleri söz konusu olduğunda belediyemize davet edip gerçekleşmesi için gelir vergileri dahil olarak faturalı ve makbuzlu İşlemlerine dair vatandaşları ilgili birimlerimize halk temsilcilerimiz aracılığı ile yönlendiriyoruz, ayrıca vatandaşlarımızın sorunlarını yüz yüze görüştüğümüz çözüm masamız da mevcuttur. Bu yüzden kaliteli bir hizmet verebilmek için lokasyonlar halinde 8 personel çalıştırıyoruz. Mesaimiz sabah 07.00 başlayıp gece 24.00 da bitiyor. Personellerimiz özverili bir şekilde vatandaşlarımıza tam manasıyla çözüm üretme anlamında sıkı bir çalışma gerçekleşiyorlar. bu çalışmada tüm birim müdürlerimizin özverili katkılarından dolayı kendilerine teşekkür ediyorum ” İfadelerine yer verdi.
ÇÖZÜM MERKEZİNE EN ÇOK GELEN SORUNLAR?
Çaylar, Kars Belediyesi Çözüm Merkezi’ne en çok gelen taleplerin başında logar tıkanıklığı, sokak hayvanlar, cadde temizliği, polen üreten ağaçlar, festival, konser, tiyatro veya kurslar hakkında bilgi almak olduğunu belirtti.
Çözüm Merkezimizin yaklaşık 105 inci gününde toplam 50 bin 925 dakika konuşma gerçekleştirdiklerini de dile getiren Çaylar, “Çözüm Merkezimizde 8 harici ve 160 dahili hat ile günlük ortalama 485 dakika telefon görüşmesi yapıyoruz. Personelimizin özverili çalışmaları doğrultusunda bu sorunları gereken birimlere iletilip kısa zamanda çözüme kavuşturulmaya çalışıyor.” İfadelerini ekledi.
Yine Kars Belediyesi Çözüm merkezi eğitim ve denetleme yetkililerinden Mert Akçay ile yapılan röportaj sonucunda Kars Belediyesi Çözüm merkezi ile alakalı şu bilgilendirmeleri yaptı. “Hizmet kalitesini yapan eğitim ve denetleme departmanıdır. Vatandaşlarımızın bize yöneldikleri talepleri biz ilgili birimlere yöneltiyoruz. Vatandaşlarımızın bu hizmetten memnun kalabilmesi en temel faktörümüz, bu doğrultuda çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz.” Dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.